Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Model absolwenta

Charakterystyka absolwenta Szkoły Podstawowej w Fałkowie

 

Jaki jest uczeń naszej szkoły?

 

Społeczność uczniowska naszej szkoły jest bardzo zróżnicowana. Są uczniowie zaangażowani w działania podejmowane w szkole, chętnie biorą udział w organizowanych konkursach, akcjach społecznych, sumiennie wykonują obowiązki ucznia. Swoim zachowaniem i postawą stanowią wzór dla innych. Są uczniowie, którzy nie angażują się i ich stosunek do nauki i obowiązków szkolnych jest bierny. Wśród uczniów naszej szkoły są i takie dzieci, które czasami nie przestrzegają norm społecznych i popadają w konflikty z rówieśnikami, ale rozumieją i potrafią określić normy społeczne, właściwe zachowania oraz znają konsekwencje nieprzestrzegania ustalonych zasad. Wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje.

Uczniowie naszej szkoły są pozytywnie postrzegani w środowisku lokalnym. W szkole nie dochodzi do rażącego naruszania obowiązujących powszechnie norm. Jednocześnie sami wychowankowie dostrzegają potrzebę przestrzegania tych norm i podniesienia stopnia kultury osobistej swoich kolegów i koleżanek.

 

Jaki powinien być absolwent szkoły?

 

Powinien posiadać poziom wiedzy ogólnej przewidzianej programem nauczania ze wszystkich przedmiotów i dążyć do dalszego rozwoju intelektualnego.

Posiadać cechy jak prawość, rzetelność, życzliwość, poczucie własnej wartości i honoru, powinien być wrażliwy na niesprawiedliwość i zło, kulturalny, taktowny, opanowany, lojalny, tolerancyjny.

Powinien projektować i osiągać realne cele osobiste, rozwijać swoją osobowość zgodnie z przyjętymi wartościami moralnymi, podejmować odpowiedzialne decyzje zawodowe i osobiste, odważnie prezentować własny punkt widzenia, brać udział w dyskusjach zachowując tolerancję, otwierać się na nowe poglądy i poszerzać wiedzę.

Przyjmować określoną postawę wobec innych ludzi: aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym i kulturalnym, wyrażać życzliwość, szacunek i tolerancję wobec innych, poczuwać się do odpowiedzialności za sytuacje, w których uczestniczy i ponosić konsekwencje swoich działań.

Reprezentować określoną postawę społeczną: otwarty na wartości uniwersalne, ciekawy świata, zna języki obce, dba o kulturę języka ojczystego, potrafi krytycznie, logicznie i twórczo myśleć, posiada umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, przeciwstawia się złu, niesprawiedliwości i nałogom, odważnie reaguje i podejmuje decyzje, powinien czuć się obywatelem Polski, Europy i świata, być człowiekiem prawym, przygotowanym do godnego i mądrego życia

Chcemy dążyć do tego, by nasz uczeń osiągnął wszechstronny rozwój, poprzez rozbudzanie w nim zainteresowania światem, kształcenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów, był dobrze przygotowany do następnego etapu edukacyjnego.

Pracujemy nad tym aby nas absolwent był kulturalny, szanował rodziców i innych ludzi oraz przyrodę, potrafił wyrażać własne poglądy, był szczery i otwarty w dyskusji, potrafił podejmować tematy trudne.

 

Jaki ma być dorosły i dojrzały człowiek?:

  • potrafi czerpać z życia radość i satysfakcję,
  • wie jak postępować z ludźmi,
  • świadomie podejmuje ważne decyzje i bierze za nie odpowiedzialność,
  • potrafi przyznać się do błędu,
  • jest świadomy własnych zalet i wad,
  • unika niepotrzebnego ryzyka, ale kiedy trzeba, wykazuje się odwagą,
  • rozumie, że za tym co widzi i słyszy, kryją się różne motywacje i nie należy wierzyć we wszystko bezkrytycznie (czyli nie jest naiwny),
  • szanuje pracę i wiedzę innych ludzi,
  • pracuje nad swoimi słabościami.
Data dodania: 2022-04-08 16:29:11
Data edycji: 2022-04-08 16:29:28
Ilość wyświetleń: 1240
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej