Aktualności

22 marca w Szkole Podstawowej w Fałkowie zorganizowano Festiwal Technologiczny w ramach projektu Szkoła Małego Inżyniera. Projekt ten realizowany jest wspólnie przez Volkswagen Poznań oraz Fundację Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera.

Dzień ten nie został wyznaczony przypadkowo, tradycją naszej szkoły jest organizowanie Dnia Odkrywania Talentów. W tym roku w związku z wygraną w głosowaniu, na organizację Festiwalu wybraliśmy właśnie ten dzień.

Festiwal Technologiczny promował nauki ścisłe w szkole, a zwłaszcza robotykę, automatykę i podstawy programowania wśród naszych uczniów. Wiedza przekazywana była w sposób atrakcyjny poprzez działanie i zabawę.

Festiwal obejmował, pokaz naukowy podczas którego używany był ciekły azot. Dzięki temu pokazowi dowiedzieliśmy się, że róża może być krucha niczym szkło. Udowodniliśmy, że dinozaury wcale nie wyginęły – cały czas są wśród nas. Doświadczyliśmy również obcowania z ogniem.

Zorganizowano wystawę w świecie nowych technologii –można było przenieść się do wirtualnej rzeczywistości za pomocą VR-OculusRift. Podczas wystawy mieliśmy okazje korzystać z Sphero, jest to kulka, którą można sterować smartphonem lub tabletem. Można było wziąć udział w rywalizacji wózków widłowych czy w zawodach zdalnie sterowanych sumo robotów LEGO. Atrakcją wystawy była gra elektryczna Nerwusometr. Gra polegała na przejściu całego slalomu bez zerwania żadnego obwodu, każde zerwanie zwiększa liczbę błędów.

Kolejnym elementem Festiwalu były warsztaty z robotyki, które pokazywały z czego składa się robot oraz do czego służą poszczególne czujniki. Warsztaty obejmowały również samodzielne programowanie robotów.

Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w warsztatach z programowania, na których mogli stworzyć grę samochodową programie scretch.

Cały dzień upłynął w świecie technologii. Każdy mógł znaleźć dla siebie coś ciekawego i atrakcyjnego.

  • img_2564
  • img_2613
  • img_2630
  • img_2675
  • img_7739
  • img_7764
  • img_7795
  • img_7869
  • img_7891
  • p5095210
  • p5095216
  • p5095229
  • p5095247
  • p5105295
  • p5105333
  • p5105351
  • p5105363
  • sam_0169